Kami gembira telah menyokong Hospis Kanak-kanak Bärenherz yang berpusat di Leipzig, Jerman, dengan sumbangan amal yang bertujuan memberi kesan positif kepada masyarakat setempat.

Rumah Sakit Kanak-kanak Bärenherz adalah unit perubatan yang menampung dan memberikan penjagaan yang berkelayakan secara profesional kepada keluarga dengan anak-anak yang menderita penyakit serius. Dengan lebih daripada 60 pekerja, terutama di bidang kejururawatan, psikososial dan terapi, rumah sakit memastikan sokongan sepanjang masa untuk anak-anak dan keluarga termasuk tetapi tidak terhad kepada rawatan perubatan, kaunseling, penginapan, dan bantuan.

Memandangkan daya maju yayasan bergantung pada sumbangan orang ramai, kami merasakan kami dapat membantu untuk menampung kos penjagaan, penginapan, bekalan dan terapi psikososial yang diperlukan oleh keluarga dan anak-anak mereka, terutama pada masa wabak yang mencabar ini.

Pengurus Bärenherz Leipzig berkomentar: “Bagi Bärenherz keadaan semasa adalah beban berganda: Walaupun dalam masa-masa sukar ini, kami ingin berada di sana untuk keluarga dengan anak-anak yang sakit parah. Tetapi akibat ekonomi dari pandemi itu sangat drastis bagi kita: Di rumah sakit kanak-kanak, langkah perlindungan khas diperlukan, yang memerlukan kenaikan kos. Pada masa yang sama, kami menghadapi cabaran besar akibat pembatalan acara penggalangan dana dan pemecahan penderma setia yang mempunyai masalah kewangan sendiri. Dengan ini, kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Tickmill atas sumbangan yang murah hati, yang juga merupakan tanda solidariti yang besar kepada keluarga di rumah sakit kanak-kanak Bärenherz. "

Sebagai organisasi yang bertanggungjawab secara sosial, kami komited untuk secara aktif menyokong usaha yayasan ini untuk memastikan rumah yang selamat dan hangat untuk anak-anak dan meringankan beban ibu bapa yang had fizikal, mental dan kewangannya diuji.